Alla inlägg under oktober 2010

Av Oscar Rova - 16 oktober 2010 12:29

Måste bara lägga ut det här så att ifall jag nu ligger nära sanningen så har jag bevis på att jag kom på det först, och eftersom facebook bara låter mig skriva 420bokstäver åt gången så får det bli såhär xP


Nu sådär på ens ledighet sitter man och stirrar in i en vägg för många timmar om dygner och man får djupa filosofiska tankar som man typ vill ta och skapa en religion över fast antar att det redan finns och därmed inte intresserad då jag själv inte kan vara påve över det hela :O

Men sitter och tänker på det där ens själ eller typ energin som är själva livet i en kropp då själ känns så kristet, och då inte i något religions trams om vad som kommer hända om jag dör efter ett liv i synd utan mer på vad det är, hur mitt JAG, JAG som ser genom ögonen och upplever allt är, menar hjärtat trodde man förr, men nej det är inte så. Och delen av hjärnan som styr ens rörelser kan man stänga av fast man är än den som ser genom ögonen, man kan bränna någons minne men deras "själ" är än kvar, en människa kan skada hjärndelen(sådana vetenskapliga ord) som håller koll på ens känslor och man kan få en sjukdom så man inte kan känna dessa känslor så den kan det inte vara, man kan bli förvirrad så man inte kan hålla koll på tid och rum, men själen sitter än kvar.
När man föds, skapas då denna själ, isf måste den utvecklas från något likt kroppen då den isf måste komma från något simplare än just denna "själ" enligt evolutionen som jag tror på säger att allt kan spåras till en simplare varelse, vilket känns underligt och svårt att föreställa sig, så tror mer på att själen är någon sorts energi likt el... fast med någon sorts individuell identitet som sitter i inget och bara väntar för att få flyger in i en ny kropp och isf har man sett genom en annars kropps ögon innan detta många gånger om, eller haft ett liv då man har bara varit och känt livet som en svamp eller lite mossa.
Man kan ju nu mera spåra folks kroppsliga identitet genom DNA av bara minsta lilla spår och byta ut hjärtan på folk, kommer det då en tid då vi kan "se" denna energi med någon maskin eller dylikt och spåra den likt DNA så när man dör kan man med maskin se vars denna energi tar vägen och till vilken ny varelse den sätter sig i, eller om det kommer till den punkt då man kan till och med hantera denna energi likt just hjärtan, istället för att reparera kroppen tar man bara energi/själen och sätter den i en ny kropp/varelse.
När jag tänker lite mer så kan det ju typ inte vara något man kan kalla "livsgnistan" i en för den kan man förlora under några minuter och folk kan starta igång denna med hjälp av elstötar o.o
Kan acceptera att hela världen är en slump och blablabla det finns ingen mening med det hela och ingen som står bakom allt, men det där med att jag ser igenom mina egna ögon och att denna kropp inte är något som går på automode utefter känslor och behov utan att det sitter någon i den.


I need to get laid... Or maybe I just want to be a panther

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards